Tää päivä meni ihan lenkkeilyksi.Ensin aamusta hihna lenkille OnniMannin ja Ossin kanssa.Ihan pikku korttelikierros tehtiin,jotta Onni oppis hihnassa kulkemaan kunnolla.Sitten kun kotipihalle päästiin,Ossi näytti taas hapanta naamaa.Ei oikein noi pennun pikku lenkit ja vauhti riitä Ossille.Se oli lähdetävä kiltisti mun äijän kanssa metsään.

En muista millon olisin herran päästänyt vapaaksi....hiukan hirvitti,mut ei muuta ku irti hihnasta ja härremygood...mihin piruun se juoksee ja lujaa??? No,kun herra lähti eteen päin polkua pitkin sellasella kyydillä mä päätin olla jäärä.Lähin ihan piruuttani ihan toiseen suuntaan.mieli teki kiljua koiraa takasin mut en ätillänikään viitsinyt.Joo,myönnetään,kamala akka = ) Ei menny montaakaan hetkeä kun Ossi tuli partatutisten mun luo.Oli vähän ihmeissään mitä mä oikein touhuan.Heilu siinä sitten mielinkielin ja spurttas uuteen laukkaan...minä vaihdoin taas suuntaa ja hiippailin pusikoiden takana...tuli jätkä taas hienosti luokse,ilman pyytämistä.Kolme kertaa piti vaihtaa suuntaa,ennen ku toi rutale tajus,et onkin pysyttävä likellä tai muutoin toi akka vielä karkaa.Sen älynväläyksen näki oikein silmistä.Sen jälkeen ei herra menny pitkällekään ja kun meinas tehdä mieli mennä pidemmälle ja lujempaa kuin minä,muisti pysähdellä vähän väliä kurkkimaan taakseen,jotta olenkos siellä vielä.

No,tuolta metsäkeikalta selvittiin tunnissa kotiin ja olikin lapsukaisten ja miehen lenkin aika.Suunta kohti sunnuntai markkinoita.Siellä käytiin ostamassa perinteiset arvat koko poppoolle ja syötiin kunnon muurikka letut mieheen.

Kotiin päästiin niin grillattiin helppoa pihasapuskaa ja mä itse sain sellasen älynväläyksen että.Mä siis en syö sieniä ollenkaan,ne suorastaan etoo mua,mut sillä hetkellä,mä tunsin vastustamatonta vetoa sienimetsään.Ei kun koira autoon ja metsään.Vajaa parituntia siellä sitten kahlattiin risukossa.Hauskaa oli kaikilla ja liikunta saatiin reippaasti.Huomenna keskitytäänkin sitten vaan lihasten kasvatteluun,sillä eikös ne sano että lihakset kasvaa levossa.On tainnut poika sekä emäntä ansaita lenkittömän päivän.799134.jpg

Loppu illasta meillä olikin aika rauhallinen snautseri.Tässä Ossi nykyisellä lempimakuupaikallaan,ampiaisten kera

799133.jpg

Eikä Onnikaan kamalan reippalta vaikuta,vaikka pikkusta ei vielä metsään mukaan huolittukaan.799136.jpg